Tisdag

Trött. Det är roligt men hårt att vara tillfällig storfamilj, vi är  7 i familjen istället för 4. Det går oväntat bra men vi har så mycket att prata om jag och vänninan så jag kommer aldrig i säng. I natt satt vi till kl. 2, drack vin och Cognac  och pratade skit, mysigt men det känns nu på jobbet. Extra bonus är ju att middagen stod på bordet när jag kom hem från jobbet i går.

Jag har ju skrivit i min rubrik att jag ska blogga om mina kära barn också och hur det är för mig att vara tonårsmamma. Men jag är rädd för att det bara blir skrytinlägg.. Jag har så oerhört fina tjejer och det är otroligt lätt att vara mamma. 16 åringen är väl lätt trött på skolan, men vem är inte det när de går i 9:an? Hon vet iallafall vilken linje hon vill in på och att krävs relativt höga betyg och det kommer hon fixa.
Hon är med i en grupp som ska ut och resa i maj, de ska till Rom 23 elever och 4 lärare och de har jobbat stenhårt för att få ihop pengar till resa och uppehälle, nu har de t.o.m en rejäl slant över som går till fickpengar. Hon har massor av trevliga vänner och de är ofta och gärna hemma hos oss.
11 åringen har blommat ut sista tiden, är harmonisk, glad och trevlig. På varje kvartsamtal är det massor med superlativ som utdelas.  Hon kommer också gärna i flock hem från skolan, det enda negativa med att det alltid är fullt av barn hemma är jag får bära hem en jäkla massa bröd och mjölk.

Nu är det jobb som gäller några timmar men innan jag lämnar er vill jag bjuda på en underbar musiklänk.
Jag vill till Sweden Rock och se dom i sommar! Sweden rock blir ju rena nostalgiresan för oss som hade glansdagarna på 80-talet. Njut!



Kommentarer
Postat av: Storsan

Att dina barn tar hem kompisar är ju det bästa betyg man som mamma kan få!
Ta åt dig och må bra!
*S*

2008-04-08 @ 20:57:06
URL: http://storsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0