Tonårsdrama

Nu är det synd om min dotter, tror hon.. 16 åringen umgås uteslutande med äldre tjejer, hon har spelat handboll länge med de som är 1 och 2 år äldre så det är det gänget som umgås.. Jättefina tjejer allihop..
Nu fyller ju några av dom18 år i år och de planerar en resa utomlands, alla hennes kompisar ska åka och det är detta som framkallar dessa bistra miner hos min tonåring.

Konversationen i går kväll löd;  Alla kommer åka, de kommer ha så kul och du kommer ju aldrig låta mig åka. (Jag behövde bara hålla med) jag säger att din tid kommer... Jaa.. men jag får ju ha min tid alldeles själv, de andra gör ju allt nu....
Stackars min stora lilla tonåring.
Det som är roligt är att hon inte ens har frågat om hon får eller inte.. hon är så övertygad själv om att jag tycker det är för tidigt att åka utomlands med ett tjejgäng när man är 16 år.

Hur skulle ni, kära läsare, gjort? skulle ni låta Er 16 åring åka utomlands med sina kompisar som är 17 och 18 år?

Kommentarer
Postat av: Livet

Neej, det skulle jag absolut inte ha gjort. De är alldeles för unga att åka när de är 16-7 år. Är de 18 blir de myndiga och vi kan inte säga så mycket. Våra tonåringar får så snällt vänta på sin tur. Sen att det blir konflikter (jag lovar, jag vet)det är vår skyldighet som föräldrar att hantera. Stå på dig och jag håller med dig till 100 %. Vi hörs!

2008-04-10 @ 10:08:08
URL: http://www.livet3.blogg.se
Postat av: Nettan

Det där är inte lätt.
Även om man känner dom andra som ska åka med så kan väldigt mycket hända som tjejerna inte förstår - eller inte vill förstå.
Min dotter fyller 18 om några dagar och jag skulle tom nu känna en viss oro om hon skulle vilja åka iväg själv med en kompis.
Nu har hon inte tid som tur är för hennes son är bara 8 veckor.

Kramiz

2008-04-10 @ 13:13:25
URL: http://hasselby.blogg.se
Postat av: A

Ingen lätt fråga det där. Jag tror att man som förälder måste känna efter själv... man känner ju sitt barn bäst och vet vad det går för. Jag hade nog inte släppt iväg min dotter när hon var i den åldern men hon var inte mogen för det men många är ju det. Följ ditt hjärta =)

2008-04-11 @ 06:37:14
URL: http://amittilivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0