Dags att gå hem

och fira påsk. Nu har jag jobbat hårt ett par timmar.. med att läsa bloggar.

Det finns otroligt mycket som gör mig glad, jag försöker ta vara på livet och se guldkanterna i vardagen, stannar upp och tittar på knopparna, vänder näsan mot solen när den lyser och njuter, tänker på mina barn och ser allt de är så bra på, och det finns hur mycket som helst att vara stolt över där.

Det är inte lika mycket som irriterar mig,, men det finns några saker.

En av dessa är osynliga föräldrar, jag har i många år varit ledare inom ungdomsidrott.. oerhört givande har det varit, haft samma flickor från de var 9 år tills de var 16 år..  och en del föräldrar har man fasiken inte sett röken av. Vart är dom? Visst de kanske inte är intresserade av den sporten, MEN de borde ju vara intresserade av sitt barn som utövar sporten, de kanske jobbar, visst men fasen inte varje gång de är match..

Ja jag fattar inte hur de kan vara så osynliga och enligt mig ointresserade av sina barn.

Hur som helst är tiden som ledare något som gett mig hur mycket som helst, trots alla timmar man lagt ner av sin fritid för andras barn, trots att vissa föräldrar bara har sett sitt barn och klagar för att det inte passar den fröken. Jag har 2 barn och 25 bonustonåringar.

Glad påsk till alla härliga ungdomar där ute.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Det där med att man inte ser föräldrar på ungarnas träningar och matcher känner jag igen.
Har själv tränat elitgymnastik - trot eller ej - och när jag sen blev ledare såg jag inte heller till några föräldrar. Fattar inte det.
Nu tränar min yngsta tjej basket och det är likadant där = inga föräldrar. På matcherna är det samma föräldrar som skjutsar och hejar på som vanligt. Inget intresse för att se sitt barn göra nått dom tycker är kul. Jag tycker det är sanslöst.

Kramizar

2008-03-20 @ 21:56:57
URL: http://hasselby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0