Spännande

Såg att det var 11 unika besökare på bloggen, dag 2!! så roligt det känns att några har hittat hit till min nybörjarblogg.. hoppas jag kan hålla den så uppdaterad och spännande så ni vill komma tillbaka.

Nu till en fundering jag har. Jag brukar läsa på lite olika forum om olika ämnen och på ett par forum spårar diskussionerna ofta ur totalt. Och ofta är det samma människor som är inblandade i "bråken". Vad är det som gör att det är så lätt att hugga, såga, såra, och hävda sin rätt att uttrycka precis vad man tycker och känner även fast motpart säger att det inte är okej.
Är det konstigt att det ser ut som det gör på våra gator och skolor när vuxna människor som samlas på ett föräldrarforum inte kan hålla sig till sansade, nyanserade diskussioner.

Och detta att bara för att någon gjort/sagt något dumt så är det okej för mig att hoppa på dig. Om vuxna beter sig så, hur ska barn och ungdomar lära sig?
Är det någon som lär ut den gyllene regeln idag;
Allt som jag vill att du ska göra för mig det ska jag också göra för dig.

Det står ofta att mobbing är ett problem i skolor och på arbetsplatser.. är det konstigt att barnen inte förstår hur man ska behandla varann när det bedrivs riksmobbning mot Carola? När halva sverige sitter vid tvn och säger att det rätt åt henne att hon åkte ut.. hon ska inte tro att hon är något.

Mer kärlek åt folket.

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Oh ja. Skrämmande är denna tanke :D och så är det ju dagens ungdommar som skall ta hand om oss den dagen vi blir gamla och beroende av samhället... *ryser*
Man får hoppas att det finns dem som håller lågan brinnande och lär ut nytt vett... för både föräldrar och barn.

;) eller hur alles?

2008-03-19 @ 18:11:59
URL: http://d2spirits.blogg.se/
Postat av: BorisBorissa

Hej!
Jag heter inte BorisBorissa, men skriver under detta "alias". Ville bara önska lyckatill med din nya blogg. Hittade länk till din blogg när jag var inne på Storsans sida. Jag lovar att "titta in" och läsa det du skriver. Kanska skriva en och annan kommentar.
Mvh, Boris

2008-03-19 @ 21:27:46
Postat av: Bitte

Folk saknar helt enkelt hyfs nu för tiden! Eller ordentliga jobb - hade de nån vettig sysselsättning skulle de inte ha tid med såna dumheter.

2008-03-20 @ 08:41:48
URL: http://bittesbus.blogg.se
Postat av: mamsen

Tack alla för era kommentarer, jag gillar att se att det finns någon som läser mina små funderingar och jag vill ha både medhåll och mothugg.. mest medhåll :-)

2008-03-20 @ 12:32:49
URL: http://fyrtioung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0